Rabu, 19 Ogos 2009

**my family**

ok la...kali nie plak aku nak cter pasal kuarga aku plak...aku ade 8 orang adik beradik n aku anak yang ke-7...adik beradik aku 4 orang boy n 4 org gurl.....ngam2 kan..hehehehe...pandai mak ngan arwah ayah aku....mak jgn marah yer..:-)

Ok la yang pertama kali nyer aku nak cter pasal mak aku...namer mak aku Rosimah binti Sarman...mak aku sekarang umo da 59 tahun ...da tua da mak aku...tapi mak aku tetap bertenaga...al-maklum la org tua kan.....mak aku seorang yang rajin n baik...n satu sifat mak aku yang semua org tahu...JGN SESEKALI BUAT DIER,KALAU ORG LAIN BUAT DIER,DIER AKAN BALAS BALIK......hehehehe....macam anak dier yang comel nie gak la......maner x tumpah nyer nasi kalau bukan ke lauk kan...huhuhuhuhu....mak aku nie kurus jer orang nyer...tapi x tahu la cam ner anak2 gurl dier boleh kembang cam belon...oppsss-(sebenarnyer x la belon sangat)....cuma comel jer..hahahaha.....

*****nie la mak aku.....pada sesiapa yang jumpa mak aku..tegur la yer...kan tegur orang tua dapat pahala.....buat pengetahuan semua mak aku nie kat kampng....kat melaka....mak aku dok sana ngan abg2 aku ngan akak ngan adik aku....

Ok la pas mak aku plak, aku nak cter pasal abg aku yang sulung...opsss....aku lupa la plak...aku x cter pon pasal ayah aku kan....maaf yer kengkawan ayah aku sudah kerahmatullah pada 02-10-1997 time tue aku umo 13 tahun n tingkatan 1...masa 2 aku budak lagi x tahu pasal kematian nie...namer arwah ayah aku MOHD NOOR BIN HASSAN...ayah aku meninggal coz sakit jantung....pada kengkawan semua sudi lah hulurkan Al-fatihah.....amin.....insyaallah:-)

Ok aku cter pasal abg sulung aku ok x....abg aku sekarang berumo 34 tahun...n dier masih x berkahwin lagi...biler di tanyer naper x nak kawin.....kata nyer x nak la...so aku sebagai adik x leh nak kata aper la...abg aku nie namer nyer MOHD PUZI BIN MOHD NOOR.....abg aku seorang yang tahu pasal bab2 agama...aku ngat lagi masa aku umo 7 hingga ke 12 tahun dier slalo ajar aku ngan adik beradik yang lain mengaji n solat....dier mmg baik cuma kehidupan dier sekarang da berubah..Wallahhualam....aku x simpan plak la gambar dier..nnti kalau aku da ade aku akan update dm blog aku nie yer...:-)

Ok2...pas nie plak aku nak cter pasal adik beradik aku yang no 2 iaitu akak aku...name akak aku is PAZILAH BINTI MOHD NOOR.....akak aku nie umo dier 33 tahun...da berkahwin da namer suami dier PUAAD BIN ALI...n da ade anak sorang da....akak aku nie orang nyer open la..tapi kadang2 ade la cikit loghat dier...kadang2 aku dok nyampah gak...tapi da akak kan..nak buat cam ner...aku ngat lagi akak aku penah cter.....dulu masa dier umo belasan tahun.mak x bagi dier sekolah coz mak suh jaga aku....so,sampai sekarang akak aku suker cakap cam tue...akak aku pon sekolah sampai darjah 6 jer hihihihi....masa aku sekolah tadika dulu,kaki aku patah jatuh basikal main ngan ina...mak suh akak antar ngan amik aku pergi balik...semua benda dier yang sediakan untuk aku,,,,buat pengetahuan semua aku nie manjer cikit....jarak aku ngan adik aku 5 tahun....adik beradik yang lain cuma jarak dalam 1-2 tahun jer...hehehehe,...nie la kak aku....

****time makan kfc kat klang...nie la akak aku yang aku dok ngan dier sekarang...da lamer da aku dok ngan dier...nak dekat 4 tahun da....tapi abg ipar aku x kisah....so,sekarang nie aku plak yang kena jaga anak dier,coz akak aku nie berniaga kedai makan...bile aku balik kejer jer aku la yang jaga anak dier walaupon anak dier da besar(tapi perangai cam budak2)....:-)
**amir ngan abah...:-)

2 pasal akak aku kan...sekarang plak pasal adik beradik aku yang no 3...namer dier MOHD PAZIL BIN MOHD NOOR...umo abg aku sekarang 32 tahun...da berkahwin n ade anak seramai 3 orang ....abg aku nie ok la tapi ade cikit garang...kelakar pon ade gak...hahahaha...kiteorang adik beradik suker ejek dier BONCIT coz perut dier boncit giler...dulu sblm kawin x buncit...biler da kawin...mak oiii.....***nie la abg aku n zul(pakwe adika aku) tengah mencuci pinggan dan mangkuk masa aku bertunang)...hahahahaha....sian mereka kan:-)

Adik beradik aku yang no 4 plak adalah abg aku...nemer dier MOHD PARID BIN MOHD NOOR....umo dier sekarang 29 tahun....sebaya siti la,....dier nie jap kejer jap x kejer...mak aku slalo bising kan dier...Parid nie aku x baper rapat ngan dier n aku pon x tahu nak cter pasal dier ok...n nie la abg aku...****nie pon gambar masa aku bertunang...(serabai btol aku time 2) da sudah majlis kan.....


Ok la sekarang plak adik beradik aku yang no 5 plak...namer dier MOHD PIAN BIN MOHD NOOR...umo dier 27 tahun..da berkahwin da ngan NOORAZIAN....n da dikurniakan anak yang comel yang bernama NUR ALISSYA EMELDA BINTI MOHD PIAN....namer anak punyer la glamour..tapi ayah plak x leh blah...maaf yer kanda pian.....hehehehehe.Pian nie seorang yang baik ati...n dier suker tolong menolong adik beradik yang lain...aku ngat lagi masa aku nak beli motor ,dier la yang bg duit untuk aku amik lesen..hehehe...sampai sekarang pon aku x bayar lg....dier pon da lupa kot..hahaha...pian nie dier ade cikit lembut sebab 2 la dier baik n suker menolong orang..hehehehe....banyak plak aku puji abg aku nie.....nie la gambar dier....***pian ngan alissya....
**pian ngan wife nyer...:-)


Adik beradik aku yang no 6 plak adalak akak aku yang bernamer PAIZAH BINTI MOHD NOOR....akak aku sekarang berumo 26 tahun n masih blom kawin lagi..akak aku nie kejer kat MP....dier pon baik...aku slalo rembat baju kurung dier bawak pg ofis....biler aku balik kmpg jer...ade jer baju kurung dier yang hilang....x hilang maner pon na....aku yang rembat..hahahaha...nie la akak aku yang aku panggil ina.....

****akak aku ngan adik aku time nie...

2 la kisah aku ngan akak aku...dier ok la...tapi kadang2 ade mood dier yang aku ngan adik aku x suker...tapi semua 2 da x kisah da.....


No 7 plak adalah aku la....pasal aku,aku x yah la cter k...korang semua da tahu kan...ok2....nie plak adik aku sorang.... namer adik aku PUZIYANAH BINTI MOHD NOOR.....Umo adik aku nie baru jer 19 tahun...dier da bekerje,.......kata nyer x nak blajar lagi coz da x minat kan...adik aku nie kejer kat MP gak ngan kak aku dak Ina....adik aku nie ok la tapi kadang2 aku bengang ngan dier coz suker sangat pinjam duit aku...aku x kisah sebenarnyer...dier adik aku sorang jer...aku x bg dier nak gak ...bg je lah...pas 2 mintak ganti balik hehehehe:-)....adik aku nie ade sakit jantung...aku ngat lagi masa dier tingkatan 4 dier kena tahan wad selamer 1 bulan...mak aku la yang jadi peneman dier kat hospital...tapi sekarang dier da ok la...cuma tiap2 tahun kena pg IJN buat pemeriksaan...nie adik aku.... ***adik ngan akak nyer yang comel...:-)

so semua pasal adik beradik aku,aku da cter kan kat atas kan....n masa yang di tunggu plak...masa untuk memperkenal kan anak-buah ku yang tersayang...hehehehe...aku ade seramai 5 oarang anak buah...3 boy n 2 gurl.....semua nyer comel2 belaka.....

***AMIR HAMZAH BIN PUAAD-Anak akak aku....

*** nie plak FAKHRUL AMRI dan FAKHRUL AKHMAL...nie anak abg aku yang no 2 tue....yang nie plak adik diorang.... **NORFIZATUL NADIA BINTI MOHD PADIL.....


Dan yang nie plak anak buah aku yang terakhir....
***namer dier NUR ALISSYA EMELDA BINTI MOHD PIAN...



Nie la kisah kuArga aku yang dapat aku cter kan kat sini...n buat pengetahuan anda semua adik beradik aku semua namer nyer bermula ngan huruf P tau...aku pon x tahu naper arwah ayah aku suker ngan huruf P hehehehe:-) .....ok la...banyak sebenarnyer tapi da x larat nak tulis.....semoga anda semua terhibur ngan cter ku ini:-)
dadadadadadada...:-)