Jumaat, 21 Ogos 2009

**makan kfc ngan amir**

Hari nie 20-08-2009 bersamAman dengan aku gaji....pagi 2 plak aku da terbuka mulut cakap ngan anak buah aku nak blanjer dier makan kfc....buat pengetahuan semua,anak buah aku yang comel lagi gemuk 2 suker sangat makan kfc....dier pon aper lagi punyer la suker...ade satu hari 2 aku da janji nak bawak dier makan kfc...tapi biler aku da balik kejer,aku rasa macam malas plak nak pg...punyer la dier muncung ngan aku...sampai aku marah kat dier balik...tapi aku bukan slalo pon blajer anak buah aku 2...sebulan sekali jer...hehehehe.....


Tepat kul 6:30 ptg aku pon balik la keje...aku pon ade kejer time 2....aku balik terus ajak amir pg carrefour...aku bawak dier naik motor....masa aku tengah bawak dier naik motor,jenis amir nie suker sangat goyang2 atas motor...aku jadi takut la nak bawak...sampai aku marah kan dier...aku takut aku under control abis aku kena lenyik ngan kete x pon ngan kori kontena...al-maklum je lah bandar klang nie kan pusat perindustrian yang sangat sibuk dan maju...aku bawak perlahan2 je motor...sampai jer kfc dalam kul 7:00 malam...aku terus lock motor aku...lock motor plak masalah...aku x lock abis pon...sebab dier da ketat sangat...aku main letak jer lock kat rantai motor...aku risau sebenarnyer....takut motor kena rempat..kalau da kena rempat x de la dapat balik nyer....sbb tunang aku penah hilang motor ex5 dier 3 tahun lapas....pas 2 x dapat2 balik...aku bayar ngan duit gaji aku sendiri...x penah miss lagi bayar...n da nak abis pon motor aku 2......aku sayang giler kat motor aku 2...dier la kenderaan aku untuk cari rezeki...hehehehehehehe......
Sampai je kat C4,aku pg bank dulu...kan 20 aribulan,aku masuk kan duit untuk mak aku...aku mmg setiap bulan ade bg mak aku duit.....walaupon cikit tapi biar la kiter bg dari langsung kiter x bagi kan ade (KEBERKATAN)....aku pon masuk kan dalam akaun adik aku pas 2 aku tel adik cakap aku da masuk kan duit....nasib baik bulan nie adik aku x pinjam aku nyer duit....duit gaji aku pon ngam2 jer...balance tinggal 50 ringgit jer...sebab tengah hari td aku pg pos ofice masuk kan duit kat asb ngan bayar duit pinjaman ptptn....aku da mula menyimpan duit untuk majlis kawin aku nnti....aku suker sangat tengok bila dalam buku asb aku banyak duit...kaYo den!!!!!!!!
Pas 2 aku terus pg kfc,aku order la dinner plate ngan widges satu yang besar untuk anak buah aku....pas tue budak kat kfc 2 cakap nak derma x...derma RM2.00 dapat satu notepad..nie la dier.**aku pon cakap boleh la...anak buah aku pon suker.aku pon bagi la kat amir...buat kenangan...mungkin semua cawangan kfc malaysia nie ade buat macam nie kot....x pe la....RM2.00 je kan....hehehehe:-)
Nie plak gambar aku ngan anak buah aku...hehehehehehe....:-)
***aku ngan amir yang kuat makan***
*** dier sorang je makan sampai 2 ketul ayam***
*** makan sampai x pandang pon***
*** da kenyang kami bergambar la plak***
*** acik gee yang kekenyangan-hehehehe***
Da lepas kami makan,aku pon berjalan2 la ngan sekitar c4 2...ngat malas aku nak beli aper2...tapi biler aku da tengok2...godek2...terbeli plak satu beg...aku mmg giler ngan beg RM8.00 jer...hehehehe...nie la beg nyer :-)

Tahu dek tunang aku mesti dok bebel ngan aku...bulan lepas aku ade beli beg gak...aku beli bukan untuk aper pon...aku nak bawak pg ofis jer...aku x suker pakai handbag..aku lebih suker pgg kat tangan jer....hehehehe...da belik2 kat kedai budak 2 n dok tanyer harge jer...x kan la aku x beli plak..malu la.....hahahaha....
Pas 2 plak, aku dok tengok harga emas sekarang baper plak....korang semua nak tahu RM122.00 per sekg...mahal giler...aku nak tunggu murah cikit...ngat nak beli barang kemas untuk batal air sembahyang nnti......pas tue jalan2 lagi...amir da boring tengok acik ge dier belek sana belek sini...pas 2 dier buka mulut....'acik gee masuk dalam c4 nak x'....
aku cakap la kat die 'x nak la...malas la nak masuk dalam amir'....terus muka dier berubah...aku tahu naper dier nak masuk kat dalam.....sebab dier nak beli mainan...umo da 10 tahun pon tapi tetap macam budak2...aku malas nak masuk...aku pon tengah buget2 nie...hehehehe........
Tengok jam da kul 8:30 malam...aku pon balik la....aku singgah isi minyak motor jap...aku isi RM4.00 penuh la minyak motor aku....bukan aper...kadang2 orang kat ofis aku suker pakai motor aku...motor sendiri kedekut kan...hehehehe.....bla...bla...bla.....
Masa da nak sampai rumah,amir cakap suruh aku singgah jap kat 711...aku malas la...aku tahu sebab aper...dier nak beli yoyo...yoyo da banyak kat rumah nak beli lagi...kalau aku x marah,asyik nak jer...dier ngat makcik dier nie cop duit ker...aku terus je balik rumah...balik rumah jer dier terus.... buka baju...nie la keadaan dier yang tengah kekenyangan...perut mak oii...berlipat2...dier x sedar time aku amik gambar nie...hehehehehe.....
2 la kisah aku ngan anak buah aku nie...aku mmg sayang kat amir nie...da lamer da aku dok ngan dier,kadang2 biler dier kena marah ngan ibu ngan abah dier...aku nangis sian tengok dier...dier x de adik beradik yang lain...anak tunggal....tapi walaupun aku nie seorang makcik yang garang...(aku slalu marah2 dier)....aku tetap sayang kan dier...dulu aku slalo gak suker pukul dier tapi sekarang x lagi...dier da besar kan....walaupon macam 2...dier da pandai cikit untuk buat satu benda 2 agar dier x slalu kena marah....aku ade terpk gak...biler aku da kawin nnti saper nak jaga dier...sian dier...tapi ntah la....tengok keadaan akan datang macam maner kan....insyaallah ALLAH S.W.T permudahkan segala yang aku pk kan......Amin....:-)
GooD bYE....