Rabu, 19 Ogos 2009

***H1N1***

Semua orang tahu kan penyakit H1N1 nie semakin berleluasa kat negara kiter nie kan.....so,kiter semua kena la berjaga2...disini aku nak kongsi cter pengalaman yang aku alami tentang penyakit H1N1 nie....baru2 nie abag aku masuk hospital besar Melaka sebab dier kena asma....buat pengetahuan korang semua abg aku da berkahwin dan mempunyai 3 orang anak dan 1 isteri....hehehe....nie la mereka.....

......nie masa abg aku si Pian kawin....abg padil aku kena tahan hospital 4 hari....lagi satu penyakit dier nie batuk berdarah...so,wife dier kak maria kena la datang melawat dier kat hospital...tapi doktor da cakap jgn bawak anak nyer yang 3 orang 2...coz takut penyakit H1NI 2.....Dikhabar kan di hospital Melaka 2 ade seorang budak sudah meninggal dunia akibat penyakit H1N1 nie...so doktor saran kan jangan bawa anak2 ke hospital....dan banyak lagi penduduk melaka yang di tahan wad kerana di suspek H1N1.....berkuasa sungguh penyakit nie.....

Baru2 nie plak aku di beritahu akak ipar aku...anak nyer si Amri....

kat sekolah nyer da di tutup selama seminggu bermula minggu lepas...kat sekolah nyer da di sah kan ade budak yang dapat penyakit nie...sian nyer..naper la budak kecik yang menjadi mangsa...korang semua tahu kan naper penyakit nie berleluasa dan korang semua tahu kan dia berpunca dari aper...aku x nak komen aper2 coz takut kena burn la...hehehehehe....aku pon simpati gak kat anak buah aku Amir yg sorang nie....kat sekolah nyer kat rantau panjang pon da di sah kan ade budak bdapat penyakit H1N1 nie...aku x tahu la dari saper yang ade penyakit 2...hari nie dier x sekolah coz dier selesema.....dier pg sekolah pon pakai mask....dok rumah pon pakai mask...nie la dier........nie gambar pg tadi...dier kut ibu dier pg kedai..aku nak mandi time tue...aku cakap ngan dier meh cik gee nak amik gambar amir pakai mask.....nak masuk kan dalam blog cik gee...dier tahu perangai gilez cik gee dier nie...hehehehe.....

Bukan setakat anak buah aku jer yang kena pakai mask....tunang tersayang pon kena pakai...ahakksss....hehehehe.........Supervisor dier yang suh pakai...kan kat tempat kerjer dier ade ramai customer yang datang....dier yang antar gambar nie kat aku...mula2 aku ngat kan gambar aper.....ruper2 nyer gambar yang macam Ninja Worrior....hahahaha....tadi ade gak dier selit kan 1 mesej yang berbunyi....Syg,abg kena pakai benda nie...tapi walaupun abg pakai benda nie syg tetap cakap abg handsome kan....hahahaha.....nak tergelak aku...Perasan la lebih.....dok menyampah aku...hahahaha.....

So,kepada kiter semua berhati2 la yer...aku pon sempat gak pakai mask nie time aku nak pg kedai nak beli topup...nie la aku...hehehehe

....nak gak gambar dier di masuk kan...hahahaha...ok lah..pada kengkawan semua ...ati2 dengan penyakit nie ok....kalau da rasa ade selesema dan batuk2 cepat2 la pg klinik....bila da dapat tahu kiter di suspek mungkin doktor tahu aper yang mereka patut lakukan...so....pada semua banyak kalai aku akan cakap....ati-ati....


H1N1-KO BAWAK MAUT LA!!!!!!!!