Isnin, 12 April 2010

**pErSiapAn aKu nAk kAwEn**

allow.....
biler aku baca blog kengkawan yang nak kawen...
semua buat cek list kan...
aku pon nak buat jugak...hehehehehehe
semua nyer meriah mjlis yang bakal dorang buat...
seronok sngt....
ok la..memandangkan aku lagi 2 bulan n 2 minggu nak together2 ngan bon....:-)
aku sediakan persiapan kawen aku k...

*kad kawen*
aku da tempah 2 minggu yang lepas...
kami amik yang biase jer....
ngat nak letak gmbr..tapi macam x ok...
so kami decide buat yang biase je...
aku tempah 1000 pcs untuk family aku ngan bon...
wane plak....putih + silver

*andaman*
andaman aku da siap2 tempah...bulan 3 lagi aku da bayar deposit sebanyak rm500.00 pada kak arina..balance lagi rm1200...
ngat nak balik awal bulan 5 nie nak bayar semua...senang cikit..x de la pening pale aku...
pakej yang aku amik...
* 1 psg baju sanding besar L/P
* 1 psg baju L/P untuk sanggul lintang
* 4 pasang persalinan untuk aku je
* Pelamin
* 3 kali makeup...
nikah...
sanggul lintang...
sanding besar...
* pintu gerbang gold
* n x decide lagi nak amik baju ngan kak arina untuk majlis tandang...

* khemah*
mak da tempah ngan sedara pakcik...
majlis kawen aku kali nie..mak beria2 nak smbt menantu yang x bape nak hadsome 2...
 3 khemah besar...
n 3 khemah yg sederhana besar...
jadi la kan...

* deejay*
abang pian sponsor...
i thing dalam rm400 je kot...
amik deejay masa dier kawin jugak...

*jurugambar*
tang nie masalah cikit la..x nak cter la....biler da decide cter ek...

*henna*
ermmm..nie pon masalah gak....
aku da tempah kat kak iza...rm80.00...tapi biler pk balik..
kalau pakai inai yang ukir2 2...kejap je da hilang kan...
nnti pg rumah bon da hilang....
ngat nak guling sendiri la daun inai...
ngat lagi...dulu ms kecik...amik daun inai...
tumbuk+gulingkan....n ade blander tau sekali...
letak kan kunyit bg dier kuning....pati sirap n gambir...
peh...bile pakai...merah mak ngah...
ngat nak wat cam 2 la:-)

*cake*
nie adik aku yang kena bayar kan...
bukan dier yang nak sponsor..tapi aku yang suruh...
aku da siap cakap ngan dier...
akak nak cake 3 tingkat k....
pas 2 ade cupcakes sekali....
jawapan nyer...tengok ar nnti...
tapi aku tahu adik aku...
so aku cakap kat dier...:-)
kalau ko x nak sponsor cake aku....nnti ko tunang aku x nak tolong ko.....
boleh kah macam 2:-)

*baju untuk family*
sebenarnyer baju untuk kami adik beradik da lama da aku belikan...n mak da jahit pon untuk semua org....
n mereka semua da siap tempah jubah untuk bertandang lagi...hehehehe....sayang la korang semua....:-)

* borang nikah*
x settle lagi coz bon malas....
lambat nak balik kmpg...
klu aku punyer da siap tapi dier punyer x siap...so x complete la kn....
so kena tunggu bon dulu....


ermmmm.....2 la senarai semak persiapan wedding aku....
aku rasa bnyk lagi...
tapi x tahu plak...
hehehehe......

nnti kalau ade lagi aku bgth ek....
ok la nak tido jap....

da......