Selasa, 13 April 2010

**nak try PaKaI InAi**

salam uols semua...
nak cter pasal inai la....
aku sebenarnyer pening...
nak wat inai cam ner nie...
cadang nyer aku da tempah kak iza (org melaka_bukit piatu)
untuk inai kan aku malam jumaat sehari sebelum aku akad nikah...
tapi.....
-
-
-
-
cas nyer RM80.00
mahal or mmg standart ek...
aku pon x tahu...
tp kan..bile pk2 balik...
nak pakai inai ukir2 nie mmg la lawa tapi kejap je hilang
x nak ar cam 2...
aku kalau boleh sebulan aku da kawin pon ade lagi inai 2...
ngat nak wat inai sendiri la...
-
-
-
-
tapi kat klang nie maner aku nak amik daun inai...
kalau kat kmpg aku ade ar....
"makcik...nak daun inai cikit"
"amik le...x de sape nak marah pon"
hehehehehehehehehehe
dengan muka x malu nyer aku kn....
-
-
-
tapi.................
cam ner ek...
x kan la aku nak cuti 24062010 tue aku nak petik daun inai n tumbuk2...
mesti ghumah aku da ramai org....
-
-
-
yes.............
da dapat idea...
biler time aku nak balik kmpg...aku pg jap rumah makcik belakang rumah mak aku...
mintak daun inai...mintak2 le dier x tebang pokok inai 2....
pas 2 aku nak tumbuk or guling2 kan awal2...
pas 2 simpan dalam peti ais...
boleh kot...
nak try la buat...
x pon aku try pakai dulu...
kalau ok aku simpan untk wedding aku nnti...
hehehehehehehehe
-
-
-
selesai masalah kan...:-)

ok sekarang cara nak tumbuk inai plak k...
al maklum le...
saya budak kampung
mmg pakar semuanyer...:-)

biase nyer la kan...kalau dulu2 masa aku budak2...aku buat cam nie...
tumbuk daun inai 2.
kalau nak senang blander je...
hehehehehe...
pemalas kan....:-)

pas 2 amik ar pati sirap yang buat air 2...letak ar dalam 2 sudu ker...
pas 2 amik nasi yang kiter mkn 2...
nie nenek aku yang ajar....
pas 2 beli gambir...
gambir nie cam arang....
blander kan semua sekali.....
pas 2 letak kunyit goreng ikan 2...
2 untuk kuningkan tangan....

cam 2 la step aku bila aku pakai inai.....
insyaallah...awal bulan 5 nie aku balik....
aku nak buat....
kalau ade lagi daun inai rumah makcik 2 aku akan buat entry ok....

hehehehehehe....
nak tnya la....
pada pendapat korang...
inai :
* inai buat sendiri
* inai kiub yang kat kedai jual
* inai yang kiter tempah kat org

maner satu yang ok.....:-)

hehehehehe....ok da.....