Rabu, 30 Disember 2009

*balik kampung*

ermmmmm......
aku balik kampung lagi di sebabkan kematian arwah abang sulung aku.....
kejadian yang x disangka2 akan terjadi.....
nie kali ke2 berlaku kematian dirumah aku.....
yang pertama...masa arwah ayah.....
02101997
masa 2 aku ting 1.....
dan sekarang arwah abang sulung aku pada 27122009
semoga roh mereka di berkati amin......
kali perjalanan ku balik kampung lain sangat.....
dengan ujan yang turun lebat dari seremban sampai la di melaka.....
aku gerak dari klang kul 2.00 ptg.....
aku x sempat nak tengok arwah abang aku di mandi kan dan di kebumikan....
aku sampai melaka jam 4:20 ptg....
so aku hanya sempat pg kuburan sahaja....
aku x sangak arwah akan pg....
2 la ajal maut semua di tangan tuhan.....
dan aku x boleh bayang kan kalau orang yang paling aku sayang meninggal kan aku....
mintak2 x.....
insyaallah....
dulu masa arwah ayah meninggal aku x terasa sangat...
masa 2 budak2 lagi....
x tahu n mungkin x de perasaan lg....
sekarang biler da dewasa n matang baru la sedar ketiadaan nyer....
terasa pon ade tengok org lain ade ayah....
n kiter x de ayah....
tapi 2 semua ade hikmah nyer kan....
x semesti nyer hidup kiter x sempurna....
kiter x dapat aper yang kiter nak....
semua kena usaha kan......
nie la cabaran seorang anak yatim:-(
sepanjang aku 3 ari di kampung.....
aku sibuk sangat....
aku x kj.....
aku kat kampung tolong mak untuk buat kenduri.....
kebetulan masa ari ahad 2...tunang ade bersama ngan aku....
aku ajak dier sekali balik melaka....
boleh tolong2 aper yang patut kat kampung nnti.....
mak buat 3 ari kenduri untuk arwah.....
n pas nie mak kata nak buat baca yasin plak malam jumaat....
insyaallah aku balik n aku cuti terus sampai ahad....
nie la aku rasa percutian paling lama aku kat kmpg....
selalu balik kmpng dalam 2 atau 3 ari jer.....
x pe la...bukan selalu pon.......
jumpa ahli kuarga yang lain kan meriah....
n makan lauk kenduri mak....
sodap....
asam pedas org n9.....
mak org n9.....
da tentu la masakan mak sedap......
da lama aku x rasa asam pedas mak.....
tapi asam pedas mak kali nie mak letak ikan....
al maklum la aku x makan ikan....
aku suruh mak letak dgg tapi mak x nak....
so aku makan kuah je lah.....
hihihihihihi.......
kebetulan bon ade ngan aku.....
hapey la aku...x la sedih sangat pon....
masa mula2 dapat tahu abang meninggal terdiam gak....
tapi pas 2 aku sedih....
:-(
:-(
:-(